В категории материалов: 10
Показано материалов: 1-10


"Zakovat" o’yini ko'rinishidagi darslar
"Zakovat" o’yini ko'rinishidagi darslar

Bu mashg'ulotni bob yakunida takrorlash darsi sifatida tahlil qilish mumkin. Sinf 6ta guruhga bo'linadi va oldindan tayyorlab qo'ygan topshiriqli konvertlarni (yoki kartochkalarni) guruh a'zolari navbat bilan olishadi. Shundan so'ng guruhlar 10 minut davomida o'zlariga tushgan topshiriqlarni bajarishadi va guruh javoblarini e'lon qilish uchun bir o'quvchini tanlashadi (yoki guruh sardori javob beradi).

Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:50
446
0
«Zigzag» metodi
«Zigzag» metodi
Sinf o`quvchilari 7ta guruhga bo`linadilar va guruhlar nomlanadi. Guruhlarda yangi mavzu mohiyatini yorituvchi matn qismlarga  ajratiladi va ajratilgan qismlar mazmuni bilan tanishib chiqish vazifasi guruhlarga topshiriladi. O`quvchilar matnlarni diqqat bilan o`rganadilar va gapirib beradilar.
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:48
474
0
“Zinama-zina” texnologiyasi
“Zinama-zina” texnologiyasi
Ushbu mashg`ulot  talaba (yoki o`quvchi) larni o`tilgan yoki o`tilishi kerak bo`lgan mavzu bo`yicha yakka va kichik jamoa bo`lib fikrlash hamda xotirlash, o`zlashtirilgan bilimlarni yodga tushirib, to`plangan fikrlarni umumlashtira olish va ularni yozma, rasm, chizma ko`rinishida ifodalay olishga o`rgatadi. Bu texnologiya talaba (yoki o`quvchi) lar bilan bir guruh ichida yakka holda yoki guruhlarga ajratilgan holda yozma ravishda o`tkaziladi va taqdimot qilinadi.
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:46
1093
0
Svetofor usuli
Svetofor usuli
Ushbu mashq barcha o`quvchilarning fikrini bilib olishga imkon beradi: hech kim oddiygina tomoshabin bo`lib qolmaydi. Ishtirokchilarning ko`pchiligida mashq boshlanganidan keyin birozdan so`ng nuqtai nazardagi tafovutlar sabablarini bilish va o`z fikrini asoslash bo`yicha kuchli qiziqish paydo bo`ladi. O`quvchilarning nutqini, o`z nuqtai nazarini himoya qilish, asoslash qobiliyatini rivojlantiradi. 
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:44
219
0
“Birgalikda o'qiymiz” – birgalikda o'qish texnikasi
“Birgalikda o'qiymiz” – birgalikda o'qish texnikasi
Birgalikda o`qish: o`quv guruhi kichik guruhlarga bo`linadi. Har bir kichik guruh o`rganilayotgan mavzuning ma’lum bir sohasida ekspert bo`ladi va boshqalarni o`rgatadi.
Har bir guruhning maqsadi barcha boshqa guruhlar ishtirokchilari mavzu savollarini to`la hajmda egallab olishidan iborat.
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:33
360
0
“Baliq skeleti”
“Baliq skeleti”
Baliq skeleti” metоdi mavzu yuzasidan muayyan masala mоhiyatini tasvirlash va yechish qоbiliyatini shakllantirishga yordam beradi. Metоdni qo’llash chоg’ida o’rganuvchilarda mantiqiy fikrlash, mavzu mоhiyatini yorituvchi tayanch tushuncha, ma’lumоtlarni muayyan tizimga keltirish va ularni tahlil qilish ko’nikmalari rivоjlanadi. 
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:32
7149
0
Assotsiatsiyalar
Assotsiatsiyalar
O`quvchilarning har bir guruhiga bo`lajak mavzuni o`rganish bilan bog`liq bo`lgan so`z yoki gap yozilgan plakat beriladi. Uning quyiga o`quvchilar ana shu so`z yoki gap ularning ko`zlari oldida gavdalantiradigan tasavvurlarini yozib qo`yadilar. Masalan: plakatda vertikal yo`nalish bo`yicha tanlangan mavzu bilan bog`liq bo`lgan tushuncha yoziladi. Ushbu so`zning har bir harfiga ishtirokchilar o`z tasavvurlarini bayon qiladilar va yozadilar.
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:30
184
0
"Akvarium" metodi
"Akvarium" metodi
5-6 nafar ishtirokchilar rahbar bilan birga doira shakli bo’ylab o’tiradilar. Ular – «baliqlar». Ularning atrofiga guruhning qolgan ishtirokchilari o’tiradilar (yoki turadilar). Ular – «baliq ovchilari».
Ichki doira a’zolari («baliqlar») o’qituvchi taklif qilgan savolni faol muhokama qiladilar. “Baliq ovchilari” esa kuzatib turadilar va savolni muhokama qilayotgan biron o’quvchining fikri ularni qiziqtirib qolganda jarayonga kirishadilar: qo’shimcha qiladilar, savol beradilar, aniqlashtiradilar. Shunda «baliq ovchisi» fikri uni qiziqtirib qolgan «baliq»ning yoniga turib olishi kerak.
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:23
186
0
"3x4" texnologiyasi
"3x4" texnologiyasi
Texnologiyaning tavsifi.Ushbu mashg’ulot talaba ( yoki o’quvchi) larni aniq bir muammoni yakka holda (yoki kichik jamoa bo’lib fikrlab hal etish,yechimini topish, ko’p fikrlardan keragini tanlash, tanlab olingan fikrlarni umumlashtirish va ular asosida qo’yilgan muammo(yoki mavzu) yuzasidan aniq bir tushuncha hosil qilishga, shuningdek,fikrlarni ma’qullay olishga o’rgatadi.Bu texnologiya talaba (yoki o’quvchi)lar bilan avval yakka holda,so’ngra ularni kichik guruhlarga ajratilgan holda yozma ravishda o’tkaziladi.
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:19
266
0
"Aqliy hujum" usuli
"Aqliy hujum" usuli
«Aqliy hujum» biror muammoni yechishda guruh qatnashchilari tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to'plab, ular orqali ma'lum bir yechimga kelinadigan eng samarali usuldir. U to'g'ri va ijodiy qo'llanilganda shaxsni erkin, ijodiy va nostandart fikrlashga o'rgatadi. "Aqliy hujum" yordamida turli xil muammolarni hal qilishning yo'llari izlanadi.
Ta'lim tizimi
19.11.2022, 11:17
236
0

Yosh bo‘yicha cheklov Yosh bo‘yicha cheklov